

| Name | George Earle Preddy | |
| Suffix | Jr. | |
| Geburt | 5 Feb 1919 | Greensboro, Guilford County, North Carolina, (US) [1, 2] |
| Geschlecht | männlich | |
| Leben & Wirken | George Preddy (SN 0-430846) war auf dem Weg das führende Pilotenass des » Zweiter Weltkrieg « in Europa zu werden. 1941, nach drei misglückten Versuchen, gelang es dem ehemaligen Piloten einer Flugschau endlich in die U.S. Luftwaffe aufgenommen zu werden. Wâhrend der Wartezeit erwarb er Erfahrungen bei der Army National Guard, der er beigetreten war. Er diente bei der 252nd Coast Artillery. Im April 1941 wurde er dann endlich als flugtauglich erklärt und began sein Flugtraining. Am 12 Dez 1941 legte er die Prüfung ab und wurde nach Australien zur 9. Pursuit Squadran, 49. Pursuit Goup geschickt. Dort verbrachte er die nächsten 6 Monate in der Flugkampfausbildung und bei Einsätzen in einem P-40 Kampfflugzeug. Zwei Flugzeuge kamen dabei zu Schaden. Im July 1942 kollidierte sein Flugzeug mit einem anderen Flugzeug wobei der andere Pilot umkam. Preddy verbrachte einige Monate im Hospital. 1942 kam er in Hamilton Field, California an und suchte nach einem Aufgabengebiet. Nachdem er sich alle P-38 Maschinen angeschaut hatte, kam er zu der Meinung, daß die P-38 das beste Flugzeug war, welches er je geflogen hatte. Im Dez 1942 wurde er nach Michel Field, New York geschickt und anschliessend nach Westover Filed, Massachusetts, um dort einem Fluggeschwager beizutreten. Dort traf er seinen alten Flugkameraden Jack Donalson wieder. Jack flog mit ihm in Australien als er die Kollision hatte. Jack verschaffte ihm einen Posten bei der 487th FS, 352 Fighter Group. Im July 1943, war die 352 Fighter Goup "The Blue-Nosed Bastards of Bodney” in Bodney, England. Preddy hatte anschließend seinen ersten Einsatz im europäischen Luftraum. Aus vielen siegreichen Einsätzen wäre er sicherlich als das führende Flugass der U.S. Luftwaffe in Europa hervorgegangen, denn nach dem Kriege wurden im 32 1/2 Siege zugerechnet, wovon 27 1/2 Siege aus direkten Luftkämpfen waren. 1944 lag er bezüglich seiner Luftsiege an 3. Stelle der U.S. Airforce. In den 50er Jahren wurde die Anzahl vo Preddys Siegen auf 26.83 festgelegt. Jedoch am Weihnachtstag 1944 schlug das Schicksal zu. An diesem Tag führte Preddy 10 seiner P-51 Flugzeuge auf Partrollie. Nach einem Luftkampf mit zwei ME-109 flog er und sein Co-Pilot Lt. Gordon Cartee, sowie drei andere Maschinen im Delta-Formation zwischen Jülich und Düren. Major Preddys Flugzeug stürtze ab, nachdem er irrtümlich von der U.S. Luftabwehr beschossen wurde ("friendly fire”). Seine Maschine "Cripes A’ Mighty” stürtze in Langerwehe ab und in seiner Bestattungsurkunde wurde Schevenhütte angegeben, obwohl er am 26 Dez 1944 auf dem Militärfriedhof Margraten bestattet wurde. 1949 wurde er auf Antrag seines Vaters nach St. Avold (FR) umgebettet, um an der Seite seines Bruders seinen endgültigen Bestattungsplatz zu finden. [3, 4, 5, 6] | |
| Leben & Wirken (Englisch) | DATE: EVENT: 1939 Barnstormer pilot in the states. Sept. 1939 Made 3 attempts to join the USAAF and was rejected each time because of physical problems. Dejected, he returned to barnstorming. Summer 1940 He tried to join the USAAF again and passed all the tests this time. He was told that he would have to wait for an opening. Meanwhile, he joined up with the Army National Guard to occupy his time and gain some experience. He served with the 252nd Coast Artillery April 1941 Ordered to report to flight training. 12-12-41 Graduated from flight training and sent to Austrailia, 9th Squadron, 49th Pursuit Group. August 1942 Flew a number of combat missions and damaged two Japanese planes. Preddy was involved with a serious mid-air collision that killed the other pilot (one of his squadron mates) and left Preddy in the hospital for several weeks. 10-27-42 Arrived at Hamilton Field, Ca, looking for an assignment. Dec. 1942 Assigned to Mitchel Field, NY with I Fighter Command. He was then sent to Westover Field, Massachusetts to join a fighter squadron. He ran into I.B. "Jack" Donaldson, that he knew in Austrailia and pulled some favors and got assigned to the 487th FS, 352 Fighter Group. Preddy's new CO, John C. Meyer, was not impressed by the small size and meekness of Preddy. "This fellow couldn't punch his way out of a paper bag", is what Meyer said of Preddy when he met him. Spring 1943 Trained with the 352nd in the P-47 Thunderbolt. Preddy's P-47 was named "Cripes a Mighty" Summer '43 352nd Fighter Group sent to England as part of the 8th Air Force. 09-09-43 First combat mission in the ETO 12-01-43 Rheydt- Preddy's first Victory! -Me109 04-11-44 P-51b is Preddy's new mount "Cripes a Mighty 2nd". He scored 4.33 air Victories and 4 ground kills by June 12, 1944 for a total of 11.33 Mustangs Mustangs.com -- P-51 Aces -- Don Gentile June 1944 352nd received the new P-51D. Preddy's aircraft 44-13321 was named "Cripes a Mighty 3rd". 06-20-44 Magdeburg, Germany- FW 190 Victory and shared Me109 07-18-44 Warnemunde- 60 enemy aircraft encountered. 352nd destroyed 21 EA and lost 2. Preddy scored an Me 109 and (3) Ju 88s. 07-18-44 2.5 more air Victories between the 18th and the 21st of July. 08-06-44 Brandenburg, Germany- Starting at 27,000 feet and ending at 7,000 feet, Preddy destroyed an unheard of SIX enemy aircraft alone! The total kills for the mission were twelve, half to Preddy. "I just kept shooting and they just kept falling." Preddy was awarded the Distinguished Service Cross. October 1944 Returned from leave in the states and promoted to CO of the 328th Squadron Nov. 1944 Merseburg, Germany- 352nd FG scored a record breaking 38 enemy aircraft destroyed, 25 by Preddy's squadron, 1 by Preddy raising his total to 28.83 12-16-44 352nd Fighter Group assigned to airfield Y-29 at Asch, Belgium. 12-25-44 Koblenz- Preddy scored 2 and his squadron destoyed 11. The squadron was then vectored to the area around Liege to attack some low flying enemy aircraft. The P-51 pilots were told that the US anti-aircraft guns would be stopped as they chased the enemy aircraft through the area. So Preddy was joined by Lt. Jim Bouchier of the 479th FG as they dived on a FW 190 at tree top level. They entered the area where the 12th AA Group was firing and they kept on firing. Both Preddy and Bouchier were shot down by US gunfire. Bouchier survived, buy Preddy was dead in his aircraft when they arrived at the crash site. The 352nd was dealt a hard blow. John C. Meyers, CO of the 352nd and P-51 ace himself said this: "He's just the greatest fighter pilot who ever squinted through a gunsight". | |
| Tod | 25 Dez 1944 | Langerwehe, (DE) [1, 2] |
| Personen-Kennung | I43267 | Crasciniaci_20250908 ohne 20229 |
| Zuletzt bearbeitet am | 13 Jul 2011 | |
| Vater | George Earle Preddy, sr., geb. 1889 gest. 1972 (Alter 83 Jahre) | |
| Mutter | Clara Estelle Noah, geb. 1893 gest. 1974 (Alter 81 Jahre) | |
| Familien-Kennung | F86899 | Familienblatt | Familientafel |
| Fotos | Preddy, George |
| Quellen |